För jag älskar ju dig

Ok, så på svenskan håller vi på med dikter. Vi analyserar dem och så skriver vi egna. Fick ett litet ryck i onsdags och skrev denna. Vi hade en övning där man skulle välja ut ett par ord som sedan skulle vara med i dikten, gjorde så då också. Kan ni gissa vilka orden var?

 

För jag älskar ju dig
Du älskade mig
Du ristade med en vit penna i mitt hjärta,
Jag var som den ljuvaste musik
Jag var som färsk frukt
Men det var igår
Idag ristar du med skakiga händer in i mitt hjärta,
att jag inte längre är den du älskar
Pennan, pennan var ingen magisk penna denna gång,
Pennan var en riktig penna
Mitt hjärta blöder, av sorg
För jag älskar ju dig

Ja, ni får tycka vad ni vill om den.
Lots of love!

Kommentera

