Orissadagen

Hej på er!

Idag är det Orissadagen i vår skola vilket innebär att alla elever ska samla ihop minst 200 SEK till en skola i Orissa, Indien. Därför får vi en dag där man ska jobba ihop pengarna, jag har redan gjort mitt därför får jag lite ledigt. För att samla in mina pengar har jag rensat trädgårdslandet och putsat våra fönster som vetter mot altanen. Det är två fönster och två dörrar och så måste man ju tvätta utsida, insida och sen insida utsida på den sidan som sitter ihop. Fattar ni? Ska jag göra det ännu krångligare och säga att ett fönster har fyra sidor?

Fast särskilt ledig kan jag inte påstå att jag varit, jag har fortsatt på min prao rapport som nu är cirkus 1400 ord. Det som är lite störande är att jag bara svarat på två av fyra frågor så jag har en del kvar att skriva. Men det ska nog gå bra, jag har ju två dagar kvar och det blir ganska många timmar att skriva.

Nu får vi finbesök från USA. Nej, inte presidenten….
Lots of love!

Kommentera

