8a

Vi börjar med min klass tycker jag, den var ju tvåa på listan. Min klass, det finns så mycket fina saker att berätta och skriva om här. Kan väll börja med och säga att jag har världens finaste klasskamrater. Så många olika fina personligheter.
    När jag började i den här klassen, dvs. i 7:an så trodde jag aldrig att vi skulle ha samma gemenskap i den här klassen som vi hade haft i min förra klass. Aldrig. I min förra klass kände vi varandra utan och innan, vi hade ju gått med varandra sedan 6års de flesta av oss. Vi var som en familj nästan och jag trodde heller inte att jag skulle sakna den så mycket som jag gjorde under hela 7:an.
    7:an var väll inte så rolig på många sätt, de flesta i klassen hade fått göra något rykte om mig och tyckte väll inte att jag var en person man skulle vara vän med. Jag tänker inte skriva så mycket detaljer om just detta, men kortfattat så blev jag väll lite av den där personen som det är ”okej” att snacka skit och prata bakom ryggen på. Jag gick omkring och mådde dåligt utan att säga något om det hela året, näst sista dagen talade jag med lärare. Det var väll inte det bästa jag gjort, men man lär sig av sina misstag!
    Nu är allt från 7:an glömt och alla är vänner med alla. Även om inte alla är med varandra hela tiden.
    Min klass är väldigt speciell, vi har så mycket som bara vi i klassen förstår. Alltså ord och gester, eller egentligen bara en gest. Men den är kul, och så gör den lite ont också. J Det är många från min gamla klass i min nya, eller vi är 8 stycken faktiskt, vilket är halva den gamla. Det är skönt.
Vi har också världens bästa handledare, tyvärr ska en av dem flytta och kommer inte att jobba kvar i skolan till våren. Vi kommer sakna Lotta.
Förresten, vi heter faktiskt 8a.

Jag är snäll och ger er den här.

Ser ni mig? Cred till er som läste allt!

 

Kika in om en stund igen, då får ni veta mer om mina vänner!

One thought on “8a

Kommentera

