Parlez vous français?

Où est-ce que parler français?
Godmorgon, eller snarare godmiddag. Klockan är 12.40.
Jag hittade en hemsida där man kan träna franska så det är precis det jag håller på med nu. För er som undrar. Men vet ni vad ”kvalitet” heter på franska? Jag har nämligen ingen aning. Fast mamma har, så jag ska fråga henne när jag är klar med det här inlägget. För er som vill kika in och kanske göra några övningar har ni länken HÄR. Det finns grammatik övningar och ordkunskapsövningar och ett spel som man kan göra när man har gjort en ordkunskapsövning. Om du har läst franska i minst 3 år ska det inte vara några problem med Contexte 1. Hoppas jag. Det var väldigt många basic ord såsom, salut, bonjour, et toi osv.


Idag får vi besök här hemma av min syssling, det var ganska länge sedan jag träffade honom. Sist var han lite äldre än 1 år, och nu är han 1½. Undrar hur mycket han har växt.

Imrorgon är det första advent. Kom ihåg att tända första ljuset!

Kommentera

