Fika pause

 

Okej, sämst bild. Men ialla fall. Pappa kom upp på mitt rum med lite fika, snällt av honom! En kanelbulle och ett glas mjölk. Är jag den ända som gillar mjölk? Typ alla mina kompisar hatar mjölk. Men jag tycker att det är gott. Att doppa bullar i mjölk är sååå gott! Har ni provat? Det är typ det godaste som finns! Nä, inte det godaste kanske, nu överdriver jag nog lite. Men gott är det ialla fall.

Kan ni hjälpa mig? Jag ska förklara ordet erövra, jag vet vad det är men jag vet inte hur jag ska förklara! Har ni något bra sätt att förklara det på så får ni gärna berätta det för mig. :)

Tusen tack!

Kommentera

